PSW zoekt een

Persoonlijk begeleider Wonen regio Reuver, Tegelen, Sevenum en Meijel

Dienstverband

Opleidingsniveau

MBO niveau 4

Standplaats

Reuver Tegelen Sevenum

Werkvelden

Gehandicaptenzorg
Wil jij weten wat werken als persoonlijk begeleider bij PSW inhoudt? Lees dan verder.
Als persoonlijk begeleider Wonen…
Ben jij het centrale aanspreekpunt voor de bewoner, ouders/verwanten, netwerk, collega’s en eventuele andere hulpverleners. Jij stelt met de bewoner het ondersteuningsplan op, zorgt dat dit opvolging krijgt en coördineert hierin het zorgproces. Je levert een bijdrage aan een veilige en vertrouwde omgeving en handelt vanuit de visie:

‘Niet zorgen vóór, maar zorgen dát’

De begeleiding richt zich op het ontwikkelen of in stand houden van de vaardigheden en zelfstandigheid van de bewoner en het participeren in de samenleving. De woonlocaties zijn gelegen in de woonwijken en er is een sterke lokale verbinding. Iedere woonlocatie is ingedeeld met oog voor de levensfase, ontwikkeling, wensen en dromen van de bewoners.

We hebben verschillende mogelijkheden en samen kijken we graag wat het meest passend is voor jou op basis van jouw wensen, mogelijkheden en competenties. Daarom wordt er bij interesse in deze vacature direct telefonisch contact met jou opgenomen om te bespreken welke woonlocatie en doelgroep het beste bij jou past!

Hoe ziet een dag(deel) van een persoonlijk begeleider Wonen eruit?
In de ochtend maak je samen met je team een taakverdeling en pak je de ochtendroutine met de bewoner(s) op. Je bekijkt welke afspraken er zijn gemaakt en aan welke doelen van de bewoner er gewerkt gaat worden. Hier neem je collega-begeleiders in mee. Als de bewoners richting de dagbesteding of naar hun werk gaan, kijk jij in de agenda naar de planning: Zijn er bewoners die naar de dokter of tandarts moeten? Moeten er nog boodschappen worden gehaald? Daarnaast voer je gesprekken met ouders/verwanten, werk je ondersteuningsplannen bij, ga je in gesprek met de gedragskundige, neem je rapportages grondig door en analyseer je deze (samen met collega’s). Wanneer dat nodig is, pak je actiepunten meteen op. Aan het einde van je dienst schrijf je samen met je collega’s een overdracht voor de avonddienst en hierin neem je eventuele bijzonderheden mee. Er is dus genoeg variatie in je werk en daarnaast ook ruimte voor eigen inbreng.

Wat hebben wij te bieden?
  • Je krijgt bij ons vanaf de eerste dag een vast contract! Het aantal uren bespreken we in onderling overleg;
  • Je salaris is conform de CAO Gehandicaptenzorg voor de functie persoonlijk begeleider, FWG 40: min €2727, - en max. €3678, - bruto/maand (op basis van 36 u/w);
  • Je krijgt bovenop je wettelijke verlofuren 14,4 stichtingsuren én 57 Persoonlijk Budget Levensfase-uren (PBL) (op basis van 36 u/w);
  • Aantrekkelijke secundaire voorwaarden zoals fietsplan, fitnessregeling, extra verlofuren, reiskostenvergoeding en eindejaarsuitkering;
  • Ruimte om je te ontwikkelen en opleidingen te volgen;
  • Binnen PSW zijn er verschillende mogelijkheden om extra te werken. Bijvoorbeeld; in de flexpool of via "diensten plukken" waarbij je naast je reguliere uren extra diensten kunt plukken op het moment dat dit past bij jouw privéleven. Zo hou je regie over je eigen rooster en werk-privé balans;
  • Een uitgebreid vitaliteitsprogramma op het gebied van fysiek en mentaal welzijn. Denk hierbij aan (online) coaching, inspirerende workshops en trainingen, gezondheidschecks en uiteraard een gezonde werkomgeving waar jouw welzijn écht prioriteit heeft.

Wat breng jij met je mee?
  • Je hebt een agogische/maatschappelijke of andere opleiding in een zorg richting afgerond op minimaal mbo niveau 4 voor de functie van persoonlijk begeleider;
  • Je bent inzetbaar op wisselende werkdagen, werktijden en in weekenden. Ook het draaien van een slaapdienst of wakkere nachtdienst hoort erbij. Dit is afhankelijk van de locatie. Bij het maken van het rooster wordt uiteraard rekening gehouden met jouw voorkeuren en wensen;
  • Je beschikt over goede sociale vaardigheden: je kunt je goed inleven in anderen, kunt mensen motiveren en bent behulpzaam.
  • Met uitstekend organisatorisch vermogen communiceer jij tijdig (nieuwe) ontwikkelingen in het ondersteuningsplan richting collega’s en behoud jij het overzicht in het zorgproces van de cliënt;
  • Jij beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift. Deze vaardigheden zet jij onder andere in bij het opstellen van de ondersteuningsplannen.

Wil je eerst nog wat meer weten voor je solliciteert?
Neem dan gerust contact op met Laura via werkenbij@psw.nl of 06-16077323.

Ben jij benieuwd naar de ervaringen van onze eigen PSW collega's? Klik dan hier op de link: https://www.werkenbijpsw.nl/Home/Testimonials