Laurentius Ziekenhuis zoekt een
Klachtenfunctionaris (18 uur)
Dienstverband
18 uur per week
Opleidingsniveau
HBOStandplaats
RoermondWerkvelden
ZiekenhuizenJij en Laurentius
Laurentius is een kleinschalig en overzichtelijk ziekenhuis waar korte lijnen en een fijne collegiale samenwerking centraal staan. Je krijgt de ruimte om autonoom te werken, jezelf te ontwikkelen en echt betrokken te zijn bij je vak, je collega’s en de zorg. Verantwoordelijkheid, enthousiasme, zorgzaamheid en betrokkenheid staan voorop in ons dagelijks handelen. Samen willen we het iedere dag weer een beetje beter doen, voor jezelf, voor elkaar en voor de patiënt.
Jij als klachtenfunctionaris
Als klachtenfunctionaris heb je het vermogen om de belangen en behoeften achter onvrede of weerstand te doorgronden en toon je begrip voor zowel klager als betrokkene. Je creëert een sfeer van vertrouwen en veiligheid met als doel de ontevredenheid bij de patiënt weg te nemen en de vertrouwensrelatie te herstellen. Je verzamelt op systematische wijze klachtgegevens, analyseert deze zorgvuldig en komt met concrete verbetervoorstellen ter bevordering van de kwaliteit van onze mensgerichte zorg en tevens lever je een bijdrage aan beleidsvorming.
Jouw nieuwe werkplek
Je maakt deel uit van het team Kwaliteit en Veiligheid, onderdeel van de afdeling ‘Strategie, Kwaliteit, Capaciteit en communicatie’. Het team Kwaliteit en Veiligheid ondersteunt en adviseert Raad van Bestuur en management bij de ontwikkeling, implementatie en integratie van activiteiten op het gebied van kwaliteitsverbetering. Je bent samen met je directe collega klachtenfunctionaris verantwoordelijk voor de ondersteuning van de organisatie op het gebied van klachtenbehandeling. De werktijden zijn van 8.30 uur tot 15.00 uur.
Dit bieden wij
- Salaris tussen €3.199 en €4.540 bruto per maand op basis van 36 uur (FWG 50). Inschaling vindt plaats op basis van relevante kennis en werkervaring;
- Parttime functie voor 18 uur per week;
- Een contract voor de duur van 1 jaar, hierna zicht op een contract voor onbepaalde tijd;
- Het station Roermond is op 5 minuten loopafstand;
- Gratis en onbeperkt toegang tot onze online leeromgeving GoodHabitz;
- Reiskostenvergoeding en een goede pensioenverzekering (PFZW);
- Collectieve korting op een ziekenkostenverzekering (IZZ);
- Een voordelige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis);
- Naar keuze deelname aan personeelsvereniging met ruim 20 verschillende activiteiten per jaar en kortingen op sportcontracten, cursussen, workshops enz.;
- 8,33% vakantiegeld;
- 13e maand (8,33% eindejaarsuitkering).
Dit ben jij
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding;
- Je hebt een afgeronde opleiding als klachtenfunctionaris/mediator of je bent bereid om deze opleiding te volgen;
- Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving in de gezondheidszorg;
- Je hebt het vermogen om vertrouwelijke informatie zorgvuldig te behandelen en om vanuit een onafhankelijke positie te werken, waarbij integriteit en betrouwbaarheid vanzelfsprekend zijn
- Je hebt ervaring met het werken met programma’s Word, Exel, PowerPoint;
- Je bent flexibel, beschikbaar voor bemiddeling buiten kantooruren, proactief en in staat om prioriteiten in je werk te stellen.
Integriteit, empathie, tact en geduld zijn voor jou vanzelfsprekende eigenschappen. Je stelt je onpartijdig en onafhankelijk op, kunt effectief doorvragen, snel en scherp analyseren, en rapporteert op een heldere en systematische manier. Verbaal en schriftelijk communiceer je duidelijk en correct. Je staat stevig in je schoenen, bent doortastend en kunt omgaan met tegengestelde belangen. Je bent toegankelijk en legt gemakkelijk contact met personen uit alle geledingen van de samenleving. Als klachtenbemiddelaar ben je je bewust van de effecten die een klacht op een zorgverlener en klager kan hebben.
Jouw sollicitatieproces
Wil je meer informatie over de functie? Bel dan Anne de Ponti, teamcoördinator Strategie, Kwaliteit en Veiligheid, telefoonnummer 06-52036948. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Malou Heijnen, recruiter, telefoonnummer 06-46241184.
Wil jij als gemotiveerde klachtenfunctionaris werken in ons team? Solliciteer dan nu en word onderdeel van ons team dat elke dag bijdraagt aan het verbeteren van de zorgervaring voor onze patiënten en het bevorderen van een cultuur van openheid en vertrouwen binnen de organisatie.
Tot donderdag 23 januari kun je reageren via het sollicitatieformulier. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 28 januari. We willen je vragen hier rekening mee te houden.
De vacature wordt tegelijk intern en extern gepubliceerd, interne medewerkers hebben volgens ons werving- en selectiebeleid voorrang.