Leger des Heils zoekt een

Interim Manager Finance | Control | Bedrijfsvoering Landelijke Interim Pool

Dienstverband

32 - 36 uur

Opleidingsniveau

HBO, WO

Standplaats

Onbekend

Werkvelden

Sociaal Werk, Ouderenzorg
Heb jij de ervaring om als interim manager aan de slag te gaan op verschillende plekken in onze organisatie? En houd je ervan om na een bepaalde periode weer in een andere omgeving je expertise te delen? Bekijk dan deze nieuwe uitdagende functie van het Leger des Heils en solliciteer!

Wat ga je doen?

Interim betekent in deze dat je in loondienst bent bij onze organisatiedeel uitmaakt van onze interimpool en wordt ingezet op plekken waar tijdelijk jouw expertise nodig is. De betrokken mede-interim-collega’s en project/programma managers worden aangestuurd door een pool-manager die coachend en ondersteunend beschikbaar is. Er zijn maandelijkse ontmoetingen waarin uitwisseling van kennis en behoeften plaatsvindt. Je kunt ingezet worden in verschillende functies, waaronder:

1. Interim Manager Finance & Control
Je bent als manager (tijdelijk) verantwoordelijk voor een regionaal team Finance & Control en de financiële administratie. Vanuit je leidinggevende positie heb je oog voor de kwaliteiten van de medewerkers en zorg je ervoor dat deze ten volle benut worden door kansen en ruimte te bieden aan ontwikkeling. Een coachende manier van leidinggeven en een heldere en transparante manier van communiceren met collega’s is hierbij van belang. Samen met het team zorg je ervoor dat duidelijk omschreven doelen en resultaten worden behaald. Je rapporteert aan de Directeur Bedrijfsvoering.

2. Interim Directeur Bedrijfsvoering
Je bent als directeur (tijdelijk) verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de regio waar je werkt. Je bent lid van het directieteam bestaande uit de Regio Directeur, Directeur Zorg en Directeur Bedrijfsvoering. Je bent medeverantwoordelijk voor het tot stand komen en uitvoeren van beleid (op alle beleidsgebieden). Dit alles binnen de kaders van het meerjarenbeleidsplan, financiële afspraken, strategisch beleid, wet- en regelgeving en kwaliteitscriteria. Je bent tevens verantwoordelijk voor het behalen van het financieel budget en het tijdig/correct forecasten van de resultaten, tariefafspraken, huisvestingsbeleid, vastgoedbeheer en veiligheid van accommodaties en managementrapportages. Daarnaast stuur je managers aan van het bedrijfsbureau die verantwoordelijk zijn voor teams zoals Finance & Control, Contractmanagement, Kwaliteit & Beleid, Vastgoed & Facilitair, HRM, Secretariaat.

Dit ben jij

Een sterke persoonlijkheid met humor en een positief kritische houding, goede communicatieve en coachende vaardigheden en organisatie sensitiviteit. Daarnaast vragen we het volgende van je:
  • Academisch werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar ervaring als manager in Finance / Control / Bedrijfsvoering
  • Ervaring in visie en strategie en doorvertalen naar de praktijk
  • Proactief, conceptueel en analytisch vermogen
  • Kennis en affiniteit van financiering in de zorg
  • Je hebt een positief christelijke geloofsovertuiging en kan daarom de doelstelling van het Leger des Heils onderschrijven. Wil je hier meer over lezen? Kijk dan op www.legerdesheils.nl/identiteit


Dit bieden wij

Werken bij het Leger des Heils is meer dan alleen “werk,” je bent van grote betekenis voor anderen en maakt een daadwerkelijk verschil in hun leven. Werken bij het Leger des Heils betekent: Voldoening, ruimte voor input en ontwikkeling. Verder krijg je een werktelefoon, laptop en:
  • Ruimte voor rust en ontspanning: Wij begrijpen dat ons werk soms veel van je kan vragen. Daarom heb jij regie over je eigen agenda, is thuiswerken deels mogelijk en ontvang je bij een fulltime dienstverband 170 verlofuren.
  • Stabiliteit: Een overeenkomst voor 32 of 36 uur per week, de contractvorm is bespreekbaar op basis van de meegebrachte kennis, ervaring en referenties.
  • Groei voorop: Bij ons staat jouw ontwikkeling niet stil: met een loopbaanbudget, externe deskundigheidsbevordering én onze LdH-academie zijn er voldoende kansen om te groeien.
  • Van A naar B: Bij ons krijg je altijd reiskostenvergoeding (in de vorm van een kilometervergoeding, NS Business Card of indien nodig een leas-auto).
  • Samenwerken: Je bent onderdeel van een regionale én landelijke vakgroep met collega-regiomanagers. Sparren, overleggen, vragen: je staat er nooit alleen voor. Daarnaast maak je onderdeel uit van de Landelijke Pool. Hierin zitten alle collega’s die werkzaam zijn vanuit  de landelijke project- en interim management Pool. De kernwaarden van de Pool zijn: Verbinden, Verbeteren en Verrassen!
  • Arbeidsvoorwaarden: Het is een nieuwe functie die nog ingeschaald moet worden binnen CAO Sociaal Werk. De verwachting is dat dit schaal 12 of 13 zal zijn (minimaal €4.523,- en maximaal €7.824,- bruto bij 36 uur), maar dat is ook afhankelijk van werkervaring. We bieden aanvullende arbeidsvoorwaarden zoals een individueel keuzebudget (eindejaarsuitkering van 8,3% en vakantietoeslag van 8%), pensioenopname bij PFZW én sportbudget. Verdere arbeidsvoorwaarden kun je vinden in de CAO Sociaal Werk.


Over het Leger des Heils

Het Leger des Heils staat in een traditie waarin medewerkers zich vanuit hun persoonlijk geloof inzetten voor medemensen in nood. Het totale Leger des Heils in Nederland heeft ruim 7.000 betaalde werknemers en duizenden vrijwilligers die jaarlijks hulp en ondersteuning aan zo’n 75.000 mensen bieden. Als Leger des Heils verlenen we, zonder onderscheid te maken, materiële en immateriële hulp aan mensen die om uiteenlopende redenen een beroep op ons doen. Daarbij gaat het om maatschappelijke opvang, arbeidsre-integratie, reclassering, preventie en maatschappelijk herstel, verslavingszorg, kerkelijk werk en internationale ontwikkelingshulp. Meer informatie kun je vinden op onze site legerdesheils.nl



Interesse en contact

Solliciteer uiterlijk 27 oktober 2024. Een online assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure, interne kandidaten hebben bij gelijkheid voorrang en een VOG zal bij indiensttreding worden aangevraagd. Voor meer informatie over de functie neem je contact op met Jaantje van Ginkel (Manager Landelijke Project- en interim management Pool) via 06-24476133.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.