Maastricht UMC+ zoekt een

Controle en correctiemedewerker

Dienstverband

28 - 36 uur per week

Opleidingsniveau

MBO niveau 4

Standplaats

Maastricht

Werkvelden

Universitair Medische Centra
Wat ga je doen?
De controle en correctiemedewerker is onderdeel van het team registratie en facturatie. Dit team heeft tot taak om de bronregistratie (steekproefsgewijs) te controleren op betrouwbaarheid en juistheid én om daar waar nodig (technisch ingewikkelde) correcties op uit te voeren.

Fouten worden gesignaleerd, gedocumenteerd en teruggekoppeld aan de invoerder en daar waar nodig adviseert men over verbeteringen. De geldende wet- en regelgeving fungeert daarbij als toetsend kader. Er wordt contact onderhouden met de administratief medewerkers in het primair proces die de (bron-)registraties invoeren. Daarnaast is er sprake van het aanleveren van relevante gegevens aan het (landelijke) Database Informatie Systeem (DIS) en (LBZ). Als tijdelijk medewerker controle- en correctieteam houd je, je voornamelijk bezig met het corrigeren en aanvullen van registraties die in registratieproces niet ‘first time right’ zijn vastgelegd aan de bron.

Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Je maakt deel uit van het team ‘Facturatie & Registratie’ van de zorgadministratie. Dit team bestaat uit 11 medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de controles op juistheid, volledigheid en rechtmatigheid van de financiële zorgadministratie.

Het team is een warm en betrokken team. We werken hybride, waarbij je minimaal 50% van je werkweek in het MUMC aanwezig bent. Daarbij hebben we een aantal vaste dagen waarop we samen in het MUMC werken. We hebben 1x per week een weekstart om elkaar geïnformeerd te houden en we geloven in het continu verbeteren van onze processen.

De afdeling Zorgadministratie optimaliseert de processen, beheert stambestanden en operationaliseert externe vereisten zoals wet- en regelgeving om te komen tot juiste, tijdige en volledige bronregistratie en in het verlengde hiervan een continue inkomstenstroom. De genoemde activiteiten vinden plaats vanuit 6 teams met in totaal ongeveer 60 medewerkers:
  • Stafadviseurs zorgadministratie (15 medewerkers);
  • Facturatie & Registratie (10 medewerkers);
  • Kerngebruikers team A (11 medewerkers);
  • Kerngebruikers team B (11 medewerkers);
  • LBZ (6 medewerkers);
  • Servicepunt Patiëntenregistratie en Zorgkosten (7 medewerkers).

De afdeling Zorgadministratie is onderdeel van het Servicebedrijf Finance & Accounting (bestaande uit de afdelingen Zorgadministratie, Financieel Administratief Service Centrum, Zorgverkoop, Administratieve Organisatie & Interne Control, Digitalisering en Archivering en de afdeling Inkoop).

Wat vragen wij van jou?
Om deze functie goed uit te kunnen voeren zijn wij op zoek naar enthousiaste kandidaten die beschikken over de volgende kennis en vaardigheden:
  • MBO(+) werk- en denkniveau.
  • Affiniteit met het primaire zorgproces; waarbij inzicht in, ervaring met en kennis van het primaire zorgproces en DBC systematiek en pré is;
  • Kennis van en ervaring met het technische correctieproces in EPIC is een pré;
  • Kennis van de medische terminologie, pathologie en ziekteleer is een pré;
  • Kritische signalerende houding inzake betrouwbaarheid en rechtmatigheid van te verwerken/verstrekken van geregistreerde medische gegevens;
  • Je bent klantvriendelijk en flexibel en kunt zowel individueel als in teamverband werken;
  • Je bent analytisch ingesteld, assertief en resultaatgericht.

Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 2.932,- en maximaal € 3.923,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Dit salaris is exclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris.

Arbeidsovereenkomst
Het betreft een tijdelijke arbeidsovereenkomst t/m 31.12.25 voor gemiddeld 28 tot 36 uur per week conform artikel 2.4.3. van de Cao umc.

Wat bieden wij
Bij het Maastricht UMC+ zorgen wij ervoor dat je alles hebt om jouw bijdrage te leveren aan de ultieme zorg. Daar horen de juiste arbeidsvoorwaarden bij. Lees hier wat wij je bieden.

Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie of de opleidings- en doorgroeimogelijkheden mag je contact opnemen met Judith Heuvelmans (manager zorgadministratie) bereikbaar op 06-22885071 of via judith.heuvelmans@mumc.nl.

Voor informatie over de sollicitatieprocedure volg je deze link. Algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ vind je hier. Het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met team Recruitment.

De sollicitatiegesprekken zullen in week 19/20 worden gehouden.

Sollicitaties voor deze vacature kunnen worden ingediend tot en met 6 mei.