Maastricht UMC+ zoekt een
Applicatiespecialist
Dienstverband
24 uur per week
Opleidingsniveau
HBOStandplaats
MaastrichtWerkvelden
Universitair Medische CentraBen je op zoek naar een uitdagende functie als applicatie-data specialist in een dynamische en jonge omgeving waarin professionalisering en digitalisering centraal staat bij de afdeling Inkoop dan komen we graag met jou in gesprek.
Binnen het MUMC+ speelt de afdeling Inkoop, een centrale, coördinerende, adviserende, en uitvoerende rol op het gebied van inkoop en (Europese) aanbestedingen. Als applicatie- dataspecialist sta jij centraal binnen de afdeling inkoop; waarin het van belang is dat het inkoopsysteem blijft draaien, de data die eruit gegenereerd wordt kloppend is en je digitaliseringsslagen gaat maken omtrent rapportagetools. Op korte termijn wordt het ERP-systeem (incl. SRM module) vervangen waarin jij een cruciale rol gaat spelen.
Wat ga je doen?
Adviseren
- verricht onderzoek naar en adviseert over innovatieve technologieën, toepassingsmogelijkheden en de afstemming daarvan met bestaande systemen;
- formuleert adviezen en/of eisen ten aanzien van functionele, technische en financiële aspecten, met als doel het zo efficiënt mogelijk inrichten van de werkprocessen;
- adviseren over integriteit tussen systemen en processen, met als doel de borging van continuïteit;
- treedt op als specialistisch vraagbaak voor medewerkers binnen en buiten het team (MUMC-breed);
- kennis van de markt op het gebied van systemen op het gebied van inkoop- en CLM processen.
Implementatie en inrichting
- het onderkennen van behoefte van interne klanten en deze vertalen naar functionaliteiten gericht op het optimaal benutten van applicaties
- Implementeren en onderhouden van (systeem)koppelingen met externe partijen;
- test de aanpassingen van upgrades en signaleert onvolkomenheden;
- Innovatieve initiatieven omtrent digitalisering inkoop- en CLM processen (zoals AI-mogelijkheden).
Projecten:
- optreden als projectleider van projecten binnen de eigen afdeling/unit dan wel neemt deel aan organisatie brede projecten (intern);
- optreden als projectleiders en/of deelnemen bij externe projecten zoals: projectteam NFU Data-management (GS1), Zuyderland, UM Maastricht.
Gebruiksondersteuning:
- ondersteunt en adviseert (interne/externe) gebruikers met betrekking tot de werking en mogelijkheden van inkoop- en contractmanagementsystemen (SRM/ ERP).
Data Management
- signaleren en rapporteren van (foutieve) inkoop gerelateerde data;
- verstrekken van overzichten d.m.v. verzamelde data;
- samenbrengen van proces- en systeemdenken en de consequenties in hele proces overzien;
- fungeren als kartrekker van data-gedreven verbeterprojecten (bijv. met het oog op ontwikkelingen in de zorgvraag of in ons academisch profiel);
- creëren, analyseren en optimaliseren van rapportage mogelijkheden binnen de afdeling Inkoop;
Systeembeheer
- lost functionele en technische systeemproblemen en problemen in de procesketen op;
- maakt de vertaling tussen functionele en technische specificaties;
- toetst functionele specificaties voor systemen voor standaard of maatwerk;
- doet verbetervoorstellen over de werking van het systeem;
- monitort en corrigeert onjuistheden zowel van het systeem als van de invoer van gebruikers.
Hoe ziet je werkomgeving eruit?
Binnen het Servicebedrijf Financiën bestaan de volgende afdelingen: Verkoop, Contractering en Zorgadministratie, Financieel Administratief Service Centrum, Administratieve Organisatie en Interne Controle, Inkoop, Bureau Patiëntenregistratie en Digitalisering & Archivering.
De afdeling Inkoop is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en toepassing van het inkoopbeleid, alsmede de realisatie van alle inkoopbehoeften van het MUMC+. Hierbij worden de principes van integraal management; leveranciersmanagement, contract management en de Europese richtlijn inzake aanbestedingen gehanteerd. Het inkooppakket behelst alle goederen, diensten en werken voor de primaire en ondersteunende processen. Het inkoopvolume op jaarbasis bedraagt gemiddeld 275 miljoen euro.
De afdeling inkoop bestaat uit 4 subteams, te weten: Operationele Inkoop team, Medisch Inkoop team, Facilitair Inkoopteam, ondersteunend team. Het betreft een afdeling met 22 medewerkers (17,5 FTE)
Wat vragen wij van jou?
- HBO werk- en denkniveau op bedrijfseconomisch/ICT gebied;
- Sterke conceptuele en analytische vaardigheden met een pragmatische insteek.
- Creatief ten aanzien van het vinden van oplossingen, waarbij een proactieve en resultaatgerichte houding wordt aangenomen.
- Communicatief vaardig, oplossingsgericht en helikopterview.
- Affiniteit met projectmanagement
- Taken delegeren (i.s.m. operationeel inkoop)
- Teamplayer
- Affiniteit met big data, statistische analysemethodes en -computerprogramma’s.
- Uitstekende kennis van Excel.
- Kennis van SAP en/of vergelijkbaar
- Kennis SRM en/of vergelijkbaar
Voldoe jij aan de deze functie-eisen? Dan gaan wij voor jou!
Salaris:
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 3.493,- en maximaal € 5.504,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Dit salaris is exclusief vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris.
Arbeidsovereenkomst
Het betreft een arbeidsovereenkomst van 1 jaar voor gemiddeld 24 uur per week conform artikel 2.4.2 Cao umc, zijnde een tijdelijk contract vooruitlopend op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd als bedoeld in lid 3 van artikel 2.3 Cao umc.
Wat bieden wij
Bij het Maastricht UMC+ zorgen wij ervoor dat je alles hebt om jouw bijdrage te leveren aan de ultieme zorg. Daar horen de juiste arbeidsvoorwaarden bij. Lees hier wat wij je bieden.
Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie of de opleidings- en doorgroeimogelijkheden mag je contact opnemen met Manager Inkoop, Yvette Op ‘t Root bereikbaar op 06 22 45 20 87 of via yvette.optroot@mumc.nl en dag meelopen? Ook dat behoort tot de mogelijkheden!
Voor informatie over de sollicitatieprocedure volg je deze link. Algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ vind je hier. Het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact op met team Recruitment.
De sollicitatiegesprekken zullen in week 50-51 worden gehouden.
Sollicitaties voor deze vacature kunnen worden ingediend tot en met 4 december.
Let op, solliciteren is alleen mogelijk via de knop Solliciteren bij deze vacature. Sollicitaties via e-mail worden niet in behandeling genomen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.